joi, iulie 09, 2009

Incalzirea globala

Ma gandeam astazi, cat de greu ar fi sa traiesti in zone mai calduroase, cu climat f uscat sau f umed.... comparativ cu ceea ce avem noi aici... Va imaginati? Azi, pur si simplu ma topeam ca untul in tigaie, desi erau aproximativ 33 grade Celsius! Vorbind cu cineva care a vizitat Africa, pe aceasta tema, mi-am dat seama ca fiecare dintre noi, care se naste intr-o zona geografica, poarta caracteristicile acelei zone. Este o adaptare genetica la conditiile de mediu. Anyway, acestea se schimba cam des in ultima vreme.... cel putin dpv al temperaturii... f cald ziua.... furtuna pe inserat... Imediat mi-am amintit de cursurile de la Marshall despre incalzirea globala si efectele ei, si am dat un search pe Google.... Rezultatul cautarii? 34.500.000 articole. Fantastic. Si cati dintre noi stim ce inseamna "Global Warming"? Cati suntem constienti de ceea ce ne asteapta? Terifiant, daca facem un calcul... Astazi, 08 iulie 2009, populatia pe glob totalizeaza 6,77 miliarde locuitori...iar daca, sa zicem, doar 0.5% dintre acestia ar avea acces la net sau la presa, adik 33.850.000 persoane, fiecare ar putea citi aproximativ 1 articol despre incalzirea globala.... si ar stii ceva... Eu cred ca nici macar 50.000 persoane (cca 0,15% din posibilii utilizatori de net) nu pot sa spuna un element concret cu privire la acest fenomen.... Tragic. Nici macar nu stim incotro ne indreptam...care sunt riscurile... cum sa mai facem si ceva preventiv.... Ne e f. clar ca e mai usor sa prevenim decat sa combatem. Trebuie sa ne gandim in primul rand la faptul ca, in cazul naturii, procesul ar putea fi ireversibil... Dap, ne cam ia cu frig pe caldura asta... Ar fi timpul sa actionam! Primul pas? Sa ne informam... Am sa incep eu:

http://www.euronews.net/2009/07/08/g8-leaders-agree-climate-change-measures/
SAVE THE PLANET! SAVE OURSELVES!